Skuletur til Kina 2015

Sms frå Kjatil, 25. mars kl 18.15:
Då har me hatt vår siste Kinadag. Me legg bak oss travle dagar og mange spennande inntrykk, og pakkar dei inn i minnene våre.

I dag stod me opp så grueleg tidleg og tok lyntoget i frå Xi’an til Beijing. Me raste, sittande i gode seter, gjennom mil etter mil med kinesisk landsbygd, marker, småbyar, storbyar, tomhet og travelhet. Me raste i intet mindre enn 300km/t.

Me kom fram til hovudstaden og hadde ein liten tur til sommarpalasset, før me stoppa innom ein perlefabrikk.

Etterpå vart det middag med pekingand på menyen. Godt! Me fòr inn på silkemarkedet og handla opp restane av pengane me hadde, og tek no natt medan de heime i Noreg tek middag.

Me sjåast snart, med gode historiar på lager.

Kjetil, i senga si i Beijing

Sms frå Eva, 25. mars kl 14.49:
Dagen i dag var vår siste dag i Xiàn – og ein godt motteken fridag! På morgonkvisten kom glade og fornøyde elevar tilbake frå vertsfamiliane – kjekt å høyre om alle fine opplevingane der.

Nokre brukte dagen til å sykle på bymuren, det var ein artig, kald og våt opplevelse.

Mange fekk shoppa, og sett seg rundt i byen. Andre fekk ordna neglene sine, og nokre besøkte eit tatoveringsstudio- men dei kom raskt ut igjen etter store språkproblem.

Dei fleste fekk utforska Xiàn på eiga hand, og Muslim Street var like sjarmerende i kveld!

Ein liten gjeng stod tidlig opp for å dra på fjelltur til Huashan, det var ein fantastisk opplevelse å gå fra topp til topp på 2000m høyde, og besøke taoist templer på ulike topper med spektakulær utsikt!

Helsing Eva, som er superglad og fornøyd etter den flotte turen!

E-post frå Heid, 24. mars kl 14.55:
Dagen i går starta kl elleve, så dei fleste fekk sova litt lengre denne dagen. Bussane tok oss så med til eit av dei mange universiteta her i Xi’an. Først fekk vi ein omvising på campus for så å bli delt opp i tre grupper.

Musikal og teater gjekk saman med performing art og fekk vist eit lite utdrag frå musikalen. Mat med smak av verden fekk sjå seg om på kjøkenet og bakeriet.

Resten av gjengen vart satt saman med elevar frå universitetet. Her fekk dei stille kvarandre spørsmål om alt mellom himmel og jord. Noko som kanskje kravde litt tolmod då engelsk kunnskapen her er av litt ymse kvalitet.

Det vart stilt spørsmål om alt frå snus til Facebook og snap då det ikkje virkar her i Kina. Kort oppsummert: mykje latter, forvirring og artige samtalar. Vi avslutta det heile med eit samla skulekor, og framførte songane bedre enn nokon gong. Knall bra!

Då vi kom tilbake til hotellet stod fleire familiar klare til å ta med seg heim elevane. Mange spente fjes.

Vi som vart att på hotellet køyrde til ein restaurant for å eta middag. Deretter tok vi turen til Muslim street. Eit fantastisk område med mykje folk, matboder, klede, sko og nips.

Tuk tuk er eit must her i Xi’an. Med skrekkblanda fryd, har dei fleste farta rundt i desse. Trafikken her i Xi’an er, om mogleg, verre enn Beijing. Men vi har kome oss att og fram heile.

Helsing Heid

Sms frå Miguel, 22. mars kl 17.26:
I dag ankom vi med nattoget den historiske byen Xi’an – hovedstaden i Shaanxi-provinsen.

Etter 13 timer med nattog fra Beijing, pakket inn seks pers pr. kupé, var vi endelig framme.

Etter frokost på hotellet var vi klare for første dag i denne historiske byen med våre lokale guider Steve og Tom.

Vi dro først til Shaanxi-museet der vi fikk innføring i byens lange og rike historie gjennom mange dynastier, før vi dro til dagens høydepunkt, Terracotta-hæren. Men på vei dit var vi innom fabrikken der de lager disse mektige figurene.

Etter lunsj var vi endelig der. Alle ble mektig imponert og fascinert av disse over 2200 år gamle skulpturene som ble oppdaget av en lokal bonde for bare drøyt 40 år siden.

Etter to timer med guidet omvisning og innføring i Keiser Qin sin armé dro vi tilbake til byen og fikk oss en god kinesisk middag før vi avsluttet kvelden med å sjekke inn på hotellet.

Martin, Helge og Isak gjenskaper Terracotta-hæren, på hotellet rett før leggetid.

I morgen venter nye eventyr med besøk på et universitet og så på ettermiddagen der flesteparten av elevene skal få bo en natt hos vertsfamilier.

Vi gleder oss! Fortsettelse følger…

Hilsen Miguel

E-post frå Øyvind, 21. mars kl 09.20:
I dag startet vi dagen med å reise til Himmelens tempel her i Beijing. Her så vi på det flotte tempelet og tilbrakte en del tid i parkene rundt.

Dette er kjærkomment friareal for innbyggerne og her møtes de for å dyrke interessene sine, enten det er trening på utendørsapparater, sang, dans, kortspill, strikking eller operasang. Eller pensjonerte foreldre som forsøker å gifte vekk de hardt arbeidende barna sine og ikke har tid til å finne seg partner selv.

Etter parken reiste vi og spiste lunsj. I dag var den store nudeldagen her og vi spiste på en god restaurant. Gode og mette bar turen til en silkefabrikk der ganske mange kom ut igjen med dyner, kjoler osv. Deretter bar turen videre til den forbudte by. Dette er det tidligere keiserpalasset som består av mange hundre bygninger. En av Beijings store severdigheter.

Nå skal vi snart spise middag før turen går til stasjonen og nattog til Xian. Ganske innholdsrik dag her med andre ord!

Med hilsen Øyvind

Sms frå Marie, 20. mars kl 15.37:
I dag var den store dagen, vi skulle besøke den kinesiske mur!

Hvem har vell ikke drømt om det store deler av livet?

Vi har vært kjempe heldige med været, og sola har skint som vennskapet mellom alle oss medreisende.

Slitne og svette etter en tur opp og ned og opp og ned trappene på den flotte kinesiske mur, med godt trente lår og romper startet vi på den 2-3 timer lange bussturen tilbake til Beijing.

Tilbake i Beijing hadde vi en smakfull opplevelse på tehuset. Der fikk vi smake skjønnhets te for damer, og te som skulle gi deg styrke for menn. Etter en utsøkt smaksopplevelse gikk vi en tur i Hutong området. Masse lys og farger rundt vannet ga oss enda en fantastisk opplevelse.

Så var det tid for middag. Vi ankom et fint hotell og ble fulgt ned i kjelleren. Hotellet var 5 stjerners og vi følte nok alle at vi ikke var kledd for et slikt flott sted, der vi alle kom inn døren svette og slitne etter en lang dag i solen på den kinesiske mur

Etter middag reiste en gjeng til snack marked, der vi fikk enda en utsøkt smaksopplevelse. Vi fikk smake slange, hund, hai, skorpion, edderkopp og andre spennende delikatesser.

Nå er det på tide med litt søvn etter en lang og spennende dag, i morgen skal vi ut på nye eventyr!

Hilsen Marie i Beijing

Sms frå Kjetil, 19. mars kl 17.30:
Ei lita reiseoppdatering: Vår første kinadag starta med mange individuelle planar. I dag var nemleg dagen til eigen disposisjon. Me åt ein god frukost med litt…uvant drikke til. Heid drakk 12 koppar, og var nøgd med det.

Me delte oss etterkvart i forskjellige grupper, og vandra mot tivoli, til hutongar (gamleby), til ein bydel som er via til kunst, og ein fin gjeng drog på shopping. Me koste oss alle stader. Nokon blei verande lenge før dei reiste til neste «post» på programmet. Andre følte dei bomma litt med førstevalget, men tok det inn igjen ved neste val.

Samla sett, så har me i dag spist slange, edderkopp (stor som ein strevsom arbeidskar si hand), me har shoppa til me faktisk har droppa, me har tatovert oss med 100 liter blekk, me har køyrd oss surrete i karusell, me har nytt deilig kunst, me har gått oss litt vill, me har feira bursdag, me har besøkt eit utkikkspunkt og sett heile byen så langt forureiniga tillet det og mykje, mykje meir.

Beina våre er trøytte, og anar ikkje kva som treff dei i morgon når turen på muren ventar! Haha! Det blir minnesanking det!!!

Me har det topp, men nokon av oss slit med å stille kroppen og skallen inn på Kinatid, men det kjem det også etterkvart.

Kjetil Berger Falk, Beijing.

E-post frå Heid, 18. mars kl 15.01:
Hei!
No er det kveld her i Beijing. Blei litt forandring i planen då Den Himmelske fredsplass plutselig vart stengd. Men vi tar det igjen ein annan dag. No problemos.

Vi har gått og kikka i ei av dei eldste handlegatene her i Beijing, Dashalan. Mye artig å sjå på i sidegatene av hovudgata.

Så var det tid for vår første middag saman på hotellet. Nydeleg mat. Som alltid. Ein behageleg start på dagen.

No er det natta. Ein ny dag på sjølvstyr står for tur i morgon. Det blir spennande. Ingenting er som å vasa rundt på eigenhand i denne byen.

Heid

Sms frå Heid, 18. mars kl 09.16:
Ni Hao!

Då var vi alle saman vel settla på Red Wall Hotel her i Beijing.

Vi har fått tatt oss ein dusj og noko lett å eta.

Snart møtes vi igjen for å gå til Den himmelske freds plass. Vi bur berre 300 meter unna, så i år bur vi veldig sentralt.

Alt har gått strålande. Visum og bagasje er i orden.